Tro på digsjälv

Det är en viktigt punkt att vara föräldrar. Herregud, jag tänker tillbaka hur jag var med min dotter som bebis och jag kunde bokstavligen ta en taxi hem från stan om hon började skrika. Jag hanterade inte stress överhuvudtaget, jag var så ny i min roll. Idag kan jag backa lite och fundera hur jag ska hantera situationen, men så klart inte alltid. Viktigaste av allt är att du gör så gott du kan, finns inga måste eller regler hur du ska vara som förälder. Du går efter din instinkt och självfallet vill du alltid ditt barns bästa. 
 
Denna veckan med ledighet passar jag på att avvänja min dotter att somna själv. Livs dilemma men alltså, det är så värt det. Det är inte OK att halva min kväll går åt över att natta mitt barn. (ja, det är jätte mysigt) men mina kvällar är för att ta igen saker jag inte kunnat under dagen. Dessutom har min lilla tjej en tendens att vakna om jag ska gå från sängen, så då är jag där i reverse igen men nattningen. Vem vill slita av sig håret... 
 
Som ensam eller med partner är det viktigt att man tror och peppar sigsjälv/varann. Det är inte lätt, men stå fast vid de valen du gör för ditt barn. Visst är det jätte jobbigt att härda ut när min dotter är ledsen för att hon inte vill somna själv men i längden vet jag att det är för det bästa. 
 
Mot min dotter har jag blivit betydligt stängare än vad jag var förr, just för att jag redan nu vill se till att hon har en stadig grund till var som är OK och inte, Många gånger vet jag inte vad jag ska göra, men försöker pausa sen fortsätta igen. Alla barn är olika, och funderar olika men när jag läser såna bloggar om att deras barn är så lunga, snälla och fina tröttnar jag. Skulle det inte vara bättre om fler berättar hur tufft det KAN vara och dela med sig på hur man kan härda det på bästa sätt istället? 
 
Det tog mig några dagar att vänja min stora bebis att somna själv, men hello det gick. Förklarade flera gånger att mamma var i andra rummet, tände lampan, x antal toabesök innan, några bråk men yäs nu är hon införstådd. Nästa steg är nappen, snart blir hon 3 hela år och det är dags. Hört lite olika tips, vet att i min stad finns det ett träd där föräldrar går med sina barn och hänger napparna. min mami berättade att man kunde sätta de i en ballong sen skulle den flyga iväg med napparna. Vad har du för tips? Skulle vara skit kul att höra olika..
Mi reina hecha para la camita
Allmänt | |
Upp