Då kör vi måndag

Ledsen, herregud vad jag har vilat ut under helgen. Lite ångest för att inte ha passat på med parkhäng eller annat kul med min dotter, men det var faktiskt skönt att få vara hemma. Jag tror jag somna vid nio i lördes. Det har varit piss väder så det har varit allt från sovmorgon, städ och film mys.

Still love this.

 
 
Nu är jag redo, för en ny vecka. Är taggad för träning och strypa några kilon haha. Det är ett faktum att jag vill bli fast i min kropp, varför ska det vara tabu att tala om sånt? Så länge du är hälsosam och föregår ett bra exempel. Många försöker sopa det under mattan att man tar hand om sitt yttre, men girl inte alla är födda med exceptionella gener. Och wtf, dessa tjejer som lägger ut bilder på sin mage efter ha fött för en vecka sen? Vilken planet är de ifrån?

 

I alla fall, att tänka på dessa måndagar.

Gör en planering inför veckan, - se till att du som förälder att ha minst två dagar under vardagen att ha kvalitets tid för dig och dina barn. Allt från aktiviteter till spendera tid hemma.

Se till att ha inplanerat tid till digsjälv, - som studier, ensamtid (vad du än gillar), tid med vännerna.

Se till att ha gjort ett schema för träning, - om detta är något du prioriterar. Glöm inte, att det går visst att träna med barn. Det är BARA en ursäkt att inte göra det...

Se självklart till att, - punga ut den dära timmen eller halvtimmen om kvällen att organisera/förbereda inför nästa dag, vad det än är, mat, kläderna osv. Det underlättar en heeel del, tro mig.

Desto mer du planerar din vardag, blir ditt liv enklare och du blir mer effektiv. 

Allmänt | |
Upp