Gemföra de olika länder

Där jag arbetar kommer vi alla från olika länder i Europa, i alla fall de flesta. Eftersom det är ett företag som endast arbetar med utlänningar. Där möts många kulturer samt personal som talar olika språk. Att kunna språk i länder som lever på tursim är guld, språk över huvudet taget är makt. 
 
Jag kom på dock under lunchen att, man slutar nog aldrig gemföra. Gemföra hur olika kulturer vi har. Jag minns när jag flyttade hit, sa jag minst en gång om dagen i något relaterat samtal, -"I Sverige gör de si eller så.." haha. Nu när jag är van, vant mig i det spanska samhället kan jag inte låta bli att känna igen mig när jag hör mina nya kollegor konstant prata om hur det är i deras länder. Blivit lite patriot nästan, typ shut up du bor här nu. Antar att det är hur normalt som helst att gemföra de olika liven. Kan säga att det peppar mitt liv till tanken att det är mörkt ute vid tre i Sverige och här kl.18:00 HAHA.
 
Annars själv hatar jag faktiskt förklara mitt ursprung, inte för att jag skäms med vilken mix. Föräldrar från dit, uppväxt där, flyttat hit m.m hehe. Men wow, desto fler länder, ställen, upplevelser i världen desto mer intressant! Tycker alla borde sätta som mål att ha tillåta sig inplanderade weekends och resor utöver sommar semestern, allt går bara man planerar. I jan/feb blir det en trip för oss! Wooppppppppp
 
 
Allmänt | |
Upp